Henkel – Dialog z konsumentem

HENKEL-JPGwww

Firma Henkel wyraźnie widzi korzyści z prowadzenia dialogu z konsumentami, takie jak:

  • budowanie dobrego wizerunku firmy oraz jej poszczególnych marek
  • rozpoznawalność oferty
  • wprowadzanie nowych produktów – dostosowanych do oczekiwań konsumentów
  • zyskanie akceptacji dla działań firmy poprzez zbudowanie indywidualnych relacji, więzi emocjonalnych z konsumentami
  • regularne zbieranie informacji zwrotnej
  • przewidywanie trendów rozumienie działań konkurencji
  • wcześniejsze rozpoznanie i przeciwdziałanie istniejącym zagrożeniom
  • w efekcie -> osiągnięcie zysku finansowego

Narzędzia, które służą w Henklu do budowania dialogu to:

  • strony www – korporacyjne i produktowe
  • infolinie
  • możliwość uzyskania informacji w punktach sprzedaży (ulotki, plakaty, stand’y, hostessy)
  • konkursy, happeningi
  • dobra komunikacja z mediami
  • badania opinii konsumenckich
  • social media dla marek produktowych – blog Henkel zielone granty, komunikacja na Facebook’u, Twitter’ze
  • szkolenia dla profesjonalistów np. fryzjerów
  • programy grantowe
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi
  • sponsoring i działania charytatywne
  • akcje i programy edukacyjne skierowane do konsumentów np. studio badania włosa GlissKur