Coca Cola – Forma na przyszłość

hellenic logo nowe_VIII08

Firmy z systemu Coca-Cola w Polsce prowadzą działania na rzecz budowania relacji z konsumentami. Wciąż poszerzają one swoją ofertę o nowe kategorie produktów, promują zdrowy styl życia, wspierają edukację konsumentów na temat zbilansowanej diety, wprowadzają samoregulacje w zakresie marketingu swoich produktów i wdrażają konkretne rozwiązania zmniejszające wpływ swojej działalności na środowisko. W ten sposób firmy realizują strategię zrównoważonego rozwoju.

kolkofff

Od ponad 4 lat firmy z systemu Coca-Cola wdrażają w Europie i w Polsce program „Fit for the Future” opartą na czterech filarach:

1. Poszerzanie oferty produktowej / wybór produktu: w ofercie znajdują się produkty z każdej kategorii – napoje gazowane: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite,  Kinley, Lift  i niegazowane: soki, nektary i napoje Cappy, naturalne wody mineralne Kropla Beskidu i MultiVita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje izotoniczne  Powerade , herbaty mrożone Nestea, i napój energetyczny Burn.

Nowy obraz

2. Umożliwianie konsumentom świadomego wyboru produktów: w 2007 roku firmy z systemu Coca-Cola, jako jedne z pierwszych firm w Europie i w Polsce, rozpoczęły dobrowolne znakowanie opakowań produktów informacją o Wskazanym Dziennym Spożyciu (GDA).

gda

3. Odpowiedzialny marketing: firmy dobrowolnie zdecydowały się na wewnętrzne samoograniczenia: nie reklamują produktów w czasie antenowym przeznaczonym dla dzieci poniżej 12 lat, nie wykorzystują wizerunku dzieci poniżej 12. roku życia w reklamach, ograniczają ofertę produktową skierowaną do szkół. W szkołach podstawowych oferowana jest wyłącznie woda i soki, a w placówkach szkolnych nie prowadzi się żadnych działań marketingowych i promocyjnych.
4. Promowanie aktywnego stylu życia: firmy z systemu Coca-Cola wspierają program edukacyjny dla młodzieży szkolnej i gimnazjalnej „Trzymaj formę”; od 1999 r. organizowany jest regularnie Coca-Cola Cup, największy w Polsce szkolny turniej piłkarski dla nastolatków; obie firmy wspierają także największe imprezy biegowe i rowerowe w Polsce, jak również szereg innych wydarzeń sportowych w lokalnych społecznościach, w których działają.

ccccup

Strategia ta jest zgodna z założeniami Związku Stowarzyszeń Europejskich Producentów Napojów (UNESDA).