Co to jest dialog

img-pracownicy-01.svg

Co to jest dialog z pracownikiem?

W debacie na temat CSR często przeplatają się dwa pojęcia – pojęcie „dialogu z pracownikami” i pojęcie „zaangażowania pracowników”. Dialog jest określeniem szerszym – oznacza otwarcie się firmy na trwałe budowanie relacji z pracownikami, gotowość do przyjmowania informacji zwrotnych, wpływ pracowników na zmiany i procesy decyzyjne w firmieZaangażowanie jest częścią dialogu i oznacza najwyższy poziom partnerstwa – oznacza angażowanie ich w nasze działania, a więc nie tylko uznanie prawa głosu ale też konkretnej roli w rozwoju naszej firmy i dążenie do wypracowania wspólnej dla nas i dla nich wartości dodanej.

Dlaczego powinniśmy prowadzić dialog z pracownikiem?

Wartość dodana dla firmy Korzyści dla pracownika
  • wzrost zaangażowania pracowników
  • większa lojalność pracowników
  • wkład pracowników w rozwój firmy
  • poczucie współodpowiedzialności pracownika za to, co dzieje się w firmie
  • dobre relacje z byłymi pracownikami po upływie zatrudnienia, co kształtuje wizerunek firmy na zewnątrz
  • budowanie dobrego wizerunku pracodawcy
  • niższa fluktuacja kadr
  • niższa absencja w pracy
  • większa otwartość na zmiany
  • obniżenie poczucia alienacji pracowników
  • mniejsze ryzyko wypalenia zawodowego
  • większe możliwości rozwoju
  • większa odwaga do wychodzenia z inicjatywą, pomysłami
  • większa skłonność do podejmowania ryzyka
  • poczucie bezpieczeństwa i komfortu pracy
  • większa otwartość na zmiany
  • bycie świadomym uczestnikiem zmian w organizacji
  • większa otwartość, brak lęku przed wygłaszaniem swoich opinii, obaw
  • większa kreatywność
  • większy wpływ na procesy decyzyjne w firmie
  • poczucie bycia częścią organizacji